Tunnemme hyvinvoinnin ja terveyden trendit, ja tavoitamme yli miljoona näistä aiheista kiinnostunutta

Suomalaisista miehistä ja naisista hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneita on keskimäärin 51 %, eli 2,2 miljoonaa henkilöä. Tästä arvokkaasta kohderyhmästä tavoitat Otavamedian verkoston kautta yli miljoonan! Etenkin Annan ja Kotilieden kävijät viihtyvät monimuotoisesti hyvinvointia edistävien sisältöjen parissa. Tunnistamme trendien lisäksi myös kuluttajan ja mainostajan tarpeet ympärivuotisesti, ja siksi Anna.fi lanseerasi näille kohtaamisille uuden, hyvinvointiin keskittyvän, Kohti keveämpää kehoa ja mieltä -teemaosion.

Hyvinvointi on monen tekijän summa. Kokonaisvaltaisen tasapainon kulmakiviä ovat tutut asiat: monipuolinen ravinto, hyvät yöunet ja liikunta, mutta ajankohtaisiin trendeihin heijastuvat myös globaalit ja omaan elämään vaikuttavat välittömät tapahtumat. Viimeisen vuoden aikana hyvinvoinnin trendeissä ovat aikaa kuvaavasti korostuneet muun muassa ekologisuus, kulttuurien monimuotoisuus, ikääntyvien tarpeet, lähiruoka, kotitreeni sekä kehon ja mielen detox.  

“Vuoden alussa korostuvat kevyt ja terveellinen ruokavalio sekä erilaiset kotona tehtävät jumpat. Etenkin etätyön lieveilmiöt eli selkä- ja niskakivut ovat tapetilla, joten niiden helpottamiseksi verkosta etsitään jumppia ja muita keinoja.”
Emma Koivula, vastaava päätoimittaja, Anna

Räätälöityä näkyvyyttä Annan uudessa teemaosiossa

Hyvinvointi nostaa teemana päätään varsinkin alkuvuonna ja syksyllä, mutta on läpi vuoden kiinnostava ja ajankohtainen. Tämä näkyy myös Otavamedian Hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneiden kohderyhmän (1 041 000) sisällönkuluttamisessa ja toiveissa, joihin pystymme vastaamaan niin laadukkaan journalistisen sisällön kuin myös kuluttajan tarpeita vastaavan mainostajan sisältöjen keinoin. Anna.fi:n uusi teemaosio Kohti keveämpää kehoa ja mieltä kerääkin terveydestä ja hyvinvoinnista sekä kevyemmästä olosta ja elämästä kiinnostuneet kuluttajat ​ja heitä puhuttelevat mainostajat yhteiseen kohtaamispaikkaan nyt ympäri vuoden!

Teemaosio tarjoaa inspiraatiota ja vinkkejä hyvinvointiin muun muassa artikkeleiden, persoonallisten vertais- ja onnistumistarinoiden, houkuttelevin reseptien sekä treeni- ja dieettivinkkien muodoissa. Teemaosio sopii näin monen eri hyvinvointiin ja terveyteen liittyvän palvelun ja tuotteen mediaratkaisuksi, samalla auttaen lukijan kokonaisvaltaista elämäntyyliä ja -laatua edistäviä valintoja.

”Itsensä kehittäminen, henkinen ja fyysinen hyvinvointi sekä betterment yleisesti kiinnostavat. Lukijamme hakevat uusinta tietoa sekä tutkittua faktaa hyvinvoinnista ja tukea omille valinnoilleen. Lukijamme osaavat kuunnella ja tarkkailla kehoaan ja etsivät sivuiltamme vastauksia mieltään askarruttaviin terveyskysymyksiin. Myös läheisten, esimerkiksi vanhenevien vanhempien, hyvinvointi kiinnostaa. Hyvinvointiin liittyvät myös ihmissuhteet sekä itsensä kehittäminen, joista lukijamme ovat hyvin kiinnostuneita. Siksi annamme työkaluja myös oman itsen analysointiin.”
Emma Koivula, vastaava päätoimittaja, Anna

Mainostajalle teemaosio tarjoaa brändin sanomaa vahvistavan mainoskontekstin hyvinvoinnin ympäriltä, joka toimii poikkeuksellisen hyvin. Erilaisia ratkaisuja löytyy niin räätälöidyistä display-paikoista kuin laadukkaista natiivisisällöistä, jotka mainostaja voi tilata Otavamedialta avaimet käteen -periaatteella.

”Osion painotus on kevyissä ruokaresepteissä sekä painonpudotusta tukevassa ruokavaliossa. Kerromme uusista trendeistä ja annamme lukijalle apua oikeanlaisen, terveyttä tukevan ruokavalion löytämiseen. Tarjoamme myös vertaistarinoita painonpudottajille ja henkistä tasapainoa etsiville. Kotijumpat ovat edelleen suosittuja, joten jatkamme tutoriaalien ja muiden kotijumppaohjeiden ja -välinehankintojen opastamisessa.”
Emma Koivula, vastaava päätoimittaja, Anna

Me Otavamediassa pyrimme myös ylläpitämään mainostajien näköalaa tuoreimpiin kuluttajien signaaleihin ja hyvinvointiin sekä terveyteen liittyviin ilmiöihin. Mindin toteuttamassa kyselyssä selvisi esimerkiksi, että 76 % hyvinvoinnista jo valmiiksi kiinnostuneista naisista (1 144 000) on kuntoillut ja liikkunut viime aikoina ja 58 % on kiinnostunut levon ja unen riittävyydestä sekä laadusta. Tuorein insight on kauttamme aina mainostajien käytettävissä ja hyödynnämme sitä niin suunnitteluvaiheessa kuin tulosten analysoinnissa.

Verkossamme kulutetaan runsaasti mainostajien hyvinvointisisältöjä, joita jakelemme monikanavaisesti!

Anna.fi 1 859 000 kävijää / kk

  • 62 % kaikista kävijöistä kiinnostuneita hyvinvoinnista ja terveydestä
  • 67 % naiskävijöistä kiinnostuneita hyvinvoinnista ja terveydestä

Kotiliesi.fi 1 857 000 kävijää / kk

  • 62 % kaikista kävijöistä kiinnostuneita hyvinvoinnista ja terveydestä
  • 68 % naiskävijöistä kiinnostuneita hyvinvoinnista ja terveydestä

Lähde: KMT 2020, Kantar Oy.

INSPIROIVA LUKUVINKKI: Case Vitabalans

Vitabalans toi Biotin Collagen -tuotteita esille vaikuttajamarkkinoinnin keinoin. Kampanjaan valittiin tunnettu vaikuttaja ja julkisuuden henkilö Janina Fry, ja kohderyhmänä oli kauneudesta ja terveydestä kiinnostuneet naiset. Lue, kuinka kampanja toteutettiin, ja millaisia tuloksia sillä saavutettiin!

Muistathan, että käyttämällä Otavamedian laajan verkon kiinnostuskohderyhmiä, voit kohdentaa tehokkaasti sanomaasi kaikille aiheesta kiinnostuneille, juuri oikeassa kontekstissa. Tutustu kiinnostuskohderyhmiin!

Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää verkon eri kohdennus-<br>mahdollisuuksista.

Virpi Åberg
Key Account Manager
+358 40 709 3137

Ota yhteyttä