Schwarzkopf Gliss kaunisti hiuksia tehokkaan natiivikampanjan keinoin

Kolme Schwarzkopf Glissin tuotesarjaa vakuutti Annan verkkoyleisöt

Jaa

1. Lähtötilanne

Kampanjan tarkoitus oli kertoa ja näyttää kuluttajille, miten suuren eron Schwarzkopf Glissin hiustenhoitotuotteilla saa aivan tavallisiin hiuksiin. Esittelyssä oli kolme tuotesarjaa: Total Repair normaaleille, Color Protect & Shine värjätyille ja Supreme Length pitkille hiuksille.

Muodonmuutoskuvat ennen ja jälkeen tiedettiin etukäteen suosituksi sisällöksi tavoitellussa kohderyhmässä. Niistä näkee konkreettisesti, kuinka tuote toimii ja selkeät tulokset antavat kuluttajalle hyvän syyn ostaa tuote. Ennen ja jälkeen -kuvat haluttiin elementtinä mukaan kampanjaan jo suunnitteluvaiheessa.

2. Ratkaisu

Kampanjan kohderyhmä sekä mainoskasvot löytyivät Annan lukijoiden joukosta. Kampanja alkoi lokakuun 2020 alussa testiryhmän rekrytoinnilla, 419 hakijan joukosta valittiin kolme naista. Osallistujat saivat ihanan hemmottelupäivän, jonka aikana kuvattiin ennen ja jälkeen -kuvat sekä muut mainosmateriaalien kuvat. Testiryhmä jatkoi tuotteiden käyttöä myös kotioloissa.

Kampanja-aikana 8.10.2020-31.12.2020 Schwarzkopf Gliss sai monipuolisesti näkyvyyttä Anna.fi-sivustolla, Annan sosiaalisen median kanavissa ja uutiskirjeissä sekä Otavamedian verkostossa display-mainontana ohjaten natiiviartikkeleihin.

Kampanja eteni eri kanavissa seuraavasti:

Katso alta esimerkkikuvia kampanjan näkyvyydestä ja toteutuksista eri kanavissa. Klikkaa kuva suuremmaksi.

3. Tulokset

Kampanjaan olivat tyytyväisiä niin mainostava asiakas, kuluttajat kuin kampanjan tekijät. Trade Brand Manager Mari Kuitusen kommentit kampanjasta näkyvät lukunostojen jälkeen.

Kuluttajat kokivat artikkelit kiinnostaviksi ja sisältöjen parissa viihdyttiin pitkään. Artikkeleissa pidettiin erityisesti liikuteltavista ennen ja jälkeen -kuvista. Myös sosiaalisen median puolella asiakkaat sitoutuivat sisältöihin hyvin.

Kaupallinen tuottaja Henna Manninen Otavamedialta kommentoi kampanjaa näin:
”Gliss-kampanjassa yhdistettiin onnistuneesti suosittu sisältötyyppi sekä Anna.fin yleisön aito osallistaminen tuotantoon. Mainostajan tuotteet tuotiin lähelle kuluttajaa havainnollistamalla niiden toimivuus samaistuttavien lukijamallien kautta. Oli myös ihanaa tarjota kolmelle lukijalle hemmotteluhetki keskellä loppuvuoden kiireistä arkea!”

Kampanja lukujen valossa:

  • Testiryhmään hakijoita 419, hakusivuilla vietettiin keskimäärin 05:57
  • Sivulatausten kokonaismäärä (Total page views) 58 986
  • Keskimääräinen sivun lukuaika (Average time on page) 02:34
  • Display-bannereista desktop-versiot keräsivät eniten klikkejä, parhaimmillaan bannerien CTR 0,8 %
  • Kokonaistavoittavuus oli 4 996 897 (sivulataukset, natiivinostopaikkojen näytöt ja display-kampanjan näytöt yhteensä)
  • Somesisältöjen näytöt 292 436 Otavamedian sosiaalisen median kanavissa
  • Reaktioita, kommentteja ja jakoja sosiaalisessa mediassa 1 907
Kokonaistavoittavuus noin 5 miljoonaa näyttöä ilman sosiaalista mediaa
Yli 290 000 näyttöä kohderyhmälle sosiaalisessa mediassa
Artikkelien sivulatauksia lähes 60 000
Sisällön parissa vietetty aika keskimäärin 02:34

Olimme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhömme Otavamedian kanssa heidän proaktiivisen asenteen, sujuvuuden ja hyvien ideoidensa takia. Kampanja aktivoi kohderyhmäämme erinomaisesti vahvistaen bränditunnettuutta ja tuloksia katseltiin ilolla, sillä artikkelit oli koettu erittäin kiinnostaviksi kohderyhmässämme ja niiden parissa oli statistiikan mukaan vietetty paljon aikaa.

Mari Kuitunen
Trade Brand Manager
Henkel Norden Oy

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.