Case Lejos:
oman ja ostetun median yhteistyöllä rikotaan ennätyksiä

Lejoksen oman ja ostetun median yhdistävä kampanjakokonaisuus avaa uudenlaisen yhteistyön lupaavilla lukemilla.

1. Lähtötilanne

Lejos on tehnyt jo pidemmän aikaa, yli kymmenen vuoden ajan, ostetun median yhteistyötä Otavamedian kanssa. Kun tekemistä haluttiin laajentaa myös sisällöntuotantoon, löytyi siihenkin mahdollisuudet Otavamedian sisältä.

2. Ratkaisu

Otavamedia tarjosi neljän sisällön pakettia, joiden toteutustavoissa päätettiin kokeilla erilaisia avauksia. Yksi sisältö toteutettiin testimuodossa, kolme muuta perinteisempänä tekstin ja valokuvien liittona. Sisältöjä tuetaan erilaisilla ostetun median ratkaisuilla. Verkko- ja mobiiliaineistoja kohdennetaan sekä kuluttajan kiinnostusalueiden mukaan että maantieteellisesti.

“Aloituspalaverissa tuli olo, että puhutaan kaikki samaa kieltä, joten oli helppo antaa sisällöntuotanto Otavamedia OMAn käsiin. Muutenkin laajempi yhteistyö on alkanut mutkattomasti ja sujuvasti”, kertoo Lejoksen PR- ja somepäällikkö Säde Svar, “Asiat ovat menneet omalla painollaan eteenpäin, ja mitä yksittäisiin teksteihin tulee on meidän Lejoksella tarvinnut muokata niitä hyvin vähän.”

Kohdennukset kiinnostuksen ja maantieteellisen sijainnin mukaan toivat testiin lähes 10 000 klikkausta.

3. Tulokset

Kampanjakokonaisuudella saavutettiin hyviä tuloksia. Ensimmäinen kampanja eli Millainen festarivieras olet? -testi, aloitettiin toukokuussa 2018, ja oman ja ostetun median yhteistyön ansiosta saavutettiin noin 8 500 klikkausta testiin, CTR-lukeman ollessa yli 2 %.

Testi jäi kampanjan jälkeenkin elämään Lejoksen verkkosivuille.

Seuraava kampanjaosuus ”Täydellisen pizzan täytteet” on artikkelimuotoinen sisältö Lejoksen omilla verkkosivuilla, ja jo parissa viikossa sisällön julkaisemisen jälkeen juttua oli luettu reilusti yli 1000 kertaa. Kuten testimuotoinen sisältö, myös tämä sisältö hakukoneoptimoitiin, ja se jää Lejoksen omille verkkosivuille generoimaan lisää orgaanista näkyvyyttä myös ostetun median kampanjan päätyttyä.

“Tämän kokeilun ja nyt parin sisällön jälkeen tuntuu siltä, että voisimme jatkaa yhteistyötä, jos vain budjettia löytyy”, Svar kommentoi.

400 000 mainosnäyttöä testille
Noin 8 500 klikkausta testiin
Testin CTR 2,12 %

Aloituspalaverissa tuli olo, että puhutaan kaikki samaa kieltä, joten oli helppo antaa sisällöntuotanto Otavamedia OMAn käsiin. Muutenkin laajempi yhteistyö on alkanut mutkattomasti ja sujuvasti.

Säde Svar
PR- ja somepäällikkö
Lejos

Haluatko saada oman median tukemaan tavoitteitasi?

Risto Laine
Myyntijohtaja
0400 678 188

Ota yhteyttä